اهالی کوی جهاد

جهادعلمی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

جهادعلمی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

اهالی کوی جهاد

سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم . افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت . دلهای ما پر از عشق جهاد و شهادت است .
بـا نـام و یـاد خــدا بر آن شدیم تا در جـنــگ نــرم از تیـرهای ماهواره های ملعون به ماه پاره خود جلوگیری کنیم.

آخرین نظرات
نویسندگان

جهادی بودن یکی از شاخصه های انقلابی بودن...(۲)

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۳۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

ممنون از همه کسانی که وقت گذاشتند و پست قبل را خوندند فکر کردند و پیام گذاشتند. سوالای پست قبل پاسخ های متفاوتی می تونه داشته باشه که دوستان هم اشاره کردند اما

جهاد در فرهنگ قرآن به معنای سعی جهت دار است. پس دو رکن دارد یکی نهایت سعی و دیگری جهت درست . بنابراین جهادگر نیاز به مولفه فعالیت و تلاش و مولفه  جهت دارد. پس تنبلی و بی برنامگی با جهاد نمی سازد.


امام خامنه ای در سخنانشان شاخص دوم انقلابی‌گری را «همت بلند برای پیشرفت و رسیدن به آرمان‌ها» معرفی کردند و فرمودند: در هیچ وضعی نباید از پیگیری اهداف بزرگ انقلاب و مردم منصرف شد یا به وضع موجود رضایت داد.
ایشان، «تنبلی، محافظه‌کاری و ناامیدی» را نقطه‌ی مقابل این شاخص دانستند و تأکید کردند: راه پیشرفت، تمام‌نشدنی است و باید با انقلابی‌گری، مدام در این مسیر حرکت کرد.


بنابراین هر کاری و هر تلاشی جهاد نیست بلکه جهت و آرمان می خواهد و جهاد شکل مشخصی ندارد و هر تلاش جهت داری جهاد است. همانطور که رهبر مخاطب کلامشان را محدود نکردند و همه اقشار جامعه را خطاب قرار دادند.


ان شاالله که جهادی باشیم و جهادی بمانیم و جهادی بمیریم.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۳

نظرات (۱)

سلام

ازنویسنده ی محترم وبلاگ کمال تشکر رو دارم که صحبت های حضرت آقا رو دقیق به ما منتقل کردن...این چند روز فکر کنم همه توی تلوزیون دیده باشن ولی برای دوستانی که شاید از دست داده باشن میخوام این نکته رو یادآوری کنم.

حضرت امام خامنه ای خطاب به مسئولین درباره ی خدمت به مردم صحبت کردند فرمودند خدمت باید "جهادی" باشد و فرصت برای خدمت محدوده ، جهادی بودن در قالب قانون معنا میشه و چند مولفه داره :

از موانع عبور کردن

موانع کوچک رو بزرگ ندیدن

آرمان ها و جهت رو فراموش نکردن

و شوق به کار

 

بنظرم ما هم توی جهاد  باید از این فرصت محدود استفاده کنیم برای خدمت، اول به خدمون و بعد تا جایی که از دستمون بر میاد به همنوعانمون. تا سفره پهنه فرصتا رو از دست ندیم !!!

اول به خودم گوشزد میکنم بعد به شما یارای جهادی یادآوری!!

پاسخ:
سپاس از حضورتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی